Παιδαγωγική του Θεάτρου Ι: H Διδακτική του Θεάτρου στην Εκπαίδευση

Κωδικός μαθήματος
02ΥΧ004
Μονάδες ECTS
4
Εξάμηνο
Εξάμηνο Α
Κατηγορία μαθήματος
Διδάσκων καθηγητής

Εντεταλμένος ΔΙδάσκων

Περιγραφή μαθήματος
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Στόχοι: Ο διδακτικός στόχος του μαθήματος είναι να εισάγει τους μαθητές στις βασικές έννοιες και τις τεχνικές της διδασκαλίας του θεάτρου στην εκπαίδευση.
Μαθησιακά Αποτελέσματα: Μέσα από τη διδασκαλία του μαθήματος ο φοιτητής θα κατανοήσει το
περιεχόμενο, τη δομή και τον στόχο της διδακτικής του θεάτρου στην εκπαίδευση και ιδιαίτερα τα στάδια της διδασκαλίας, τις θεατρικές τεχνικές και την οργάνωση μιας σχολικής θεατρικής παράστασης.
Τέλος, στόχο του μαθήματος αποτελεί η πρακτική κατάρτιση των φοιτητών, μέσω βιωματικών θεατρικών εργαστηρίων σε τεχνικές της διδακτικής του θεάτρου στην εκπαίδευση.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση να:
•    Ορίζουν τις θεωρίες για το εκπαιδευτικό δράμα.
•    Να αναλύουν τις βασικές έννοιες και τη διδακτική μεθοδολογία του θεάτρου στην εκπαίδευση.
•    Να διακρίνουν τα στάδια της διδακτικής του θεάτρου και του δράματος στην εκπαίδευση.
•    Να αναγνωρίζουν τις δραματικές τεχνικές της διδακτικής του θεάτρου στην εκπαίδευση.
•    Να οργανώνουν τη δομή μιας θεατρικής παράστασης στο σχολείο.
•    Nα συντονίζουν ένα βιωματικό εργαστήριο δραματικής έκφρασης.
•    Να κατέχουν ατομικές δεξιότητες θεατρικής έκφρασης μέσω του σώματος και της φωνής τους.
 

ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ

•    Αυτόνομη εργασία
•    Ομαδική εργασία
•    Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
•    Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
•    Λήψη αποφάσεων
•    Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
•    Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
•    Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
•    Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Στο μάθημα εξετάζονται οι μορφές του θεάτρου στην εκπαίδευση και ειδικότερα αναλύεται το εκπαιδευτικό δράμα. Διερευνάται η εμφάνιση και εξέλιξη του εκπαιδευτικού δράματος στις διάφορες χώρες καθώς και οι πρωτοπόροι αυτού του γνωστικού αντικειμένου. Επίσης, παρουσιάζονται οι θεωρίες που πλαισιώνουν την
προβληματική του εκπαιδευτικού δράματος, καθώς και μεθοδολογία διδακτικής του σε όλες τις ηλικίες.
Τέλος, παρουσιάζεται ένας οδηγός μετάβασης από το εκπαιδευτικό δράμα στη θεατρική παράσταση.
 

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Δραστηριότητα
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

39

Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας

18

Επίσκεψη στα γραφεία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου

8

Αυτοτελής μελέτη

35

Σύνολο Μαθήματος 

100

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Μέθοδος Αξιολόγησης:
•    Διαμορφωτική αξιολόγηση (50 %) που περιλαμβάνει:
-    Ατομική ανταπόκριση με το σώμα και τη φωνή στη θεατρική έκφραση
-    Ατομική ανταπόκριση στη δημιουργία ομαδικού θεατρικού δρώμενου
•    Γραπτή τελική εξέταση (50%) που περιλαμβάνει:
- Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης
 

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Εδώ βάζουμε το περιεχόμενο που έχουμε αντιγράψει

URL ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

https://eclass.uop.gr/courses/TS113/